تهران سئو

آموزش سئو,آموزش سئو سایت,آموزش سئو و بهینه سازی سایت

تهران سئو

آموزش سئو,آموزش سئو سایت,آموزش سئو و بهینه سازی سایت

معرفی 10 ابزار برتر بررسی سئو

سئو و بهینه سازی سایت همیشه مسئله ای مهم برای دارندگان سایت می باشد،از طرفی الگوریتم های گوگل که وظیفه  تعیین سایت های بهینه را  دارند دائما در حال به روزرسانی و تغییر می باشند پس از به روزرسانی این الگوریتم ها همه چیز به ویژه برای بازاریابان محتوا و کسانی که کار محتوا می کنند، تغییر می کند.نحوه عملکرد گوگل و الگوریتم های آن کاملا شفاف می باشند و قصد آنها این است که مطالب را برای خوانندگان بدرستی نمایش دهند و دقیقا مطالبی را نمایش دهند که کاربر به دنبال آن می باشد.اما چه چیز غیر شفاف و مبهم است؟

در بسیاری از مواقع ممکن است ما سایت را طراحی کنیم و نکات سئو را درون آن انجام دهیم و تصور کنیم که سایتمان از نظر سئو کاملا صحیح و بهینه است اما واقعا از کجا متوجه شویم که فعالیت های بهینه سازی موثری داشته ایم؟

خوشبختانه ابزارهای زیادی برای بررسی سئو on page و off page موجود می باشد که با استفاده از آنها می توانید سئو سایت خود را بررسی کنید در این مقاله و مقاله بعدی بهینه سازی سایت، 10 ابزار بررسی سئو را با هم مرور می کنیم.

1.Google Webmaster Tools

با گوگل وب مستر می توانید با نگاهی اجمالی و کلی متوجه شوید که سایت شما از دید گوگل به چه صورت می باشد.با استفاده از اطلاعات بدست آمده از واکشی گوگل از سایت شما می توانید سئو سایت را ارتقا دهید.

همچنین توسط ابزار PageSpeed Insights می توانید سرعت بارگذاری سایت را در موبایل و دستکتاپ که یکی از مهمترین مسائل سئو می باشد، مشاهده کنید.این ابزار به سرعت بارگذاری سایت، رتبه ای بین 0 تا 1000 می دهد که هرچه این عدد به 100 نزدیک باشد،سایت سرعت بارگذاری بهتری دارد.

سایت Google Webmaster Tools

 2.Check My Links

برای بررسی لینک های سایت می توانید از ابزار Check My Links استفاده کنید این ابزار لینک های شکسته و خراب را  به شما نشان می  دهد.اگر سایتی بزرگ با کلی صفحه و لینک داشته باشید بررسی این لینک ها بصورت دستی، کاری خسته کننده وسخت می باشد اما این ابزار تمام لینک های شکسته شده سایت را به شما نشان می دهد.لینک هایی که مشکل دارند به رنگ قرمز و لینک های سالم با رنگ سبز نمایش داده می شوند.

سایت Check My Links

 3.Moz Pro Tools

گرچه ابزار رایگانی نمی باشد اما ابزاری کامل برای بررسی سئو است که به شما کمک می کند صفحات سایت را بصورت کامل تجزیه و تحلیل کنید و کسب و کار خود را ارتقا دهید،OwnCrawl در این ابزار که متکی بر خزنده های وب می باشد می تواند مقداری در حدود 30000 لینک را در یک سایت بررسی کند و محتواهای تکراری و مضر برای سئو را شناسایی کند.

سایت Moz Pro Tools

4.SEO Report Card

ابزاریی رایگان و شگفت انگیز در زمینه سئو که ویژگی هایی زیادی دارد،برخی از ویژگی های این ابزار عبارتند از:

 نشان دادن رتبه سایت در تمامی موتورهای جستجو،نمایش کلمات کلیدی مورد استفاده در سایت،سرعت بارگذاری،میزان صفحات ایندکس شده سایت و ...

سایت SEO Report Card

 5.HubSpot’s Website Grader

Hubspot نرم افزار رایگان دیگری برای سئو می باشد که دیدی دقیقی نسبت به نحوه عملکرد وب سایت به شما می دهد  و سایت را از نظر  سرعت بارگذاری و بهینه سازی در پلت فرم های مختلف و از نظر تجربه کاربری انسان و ربات نشان می دهد.برای دریافت گزارش از هاب اسپات تنها نیاز است آدرس سایت خود را به همراه یک ایمیل وارد کنید تا پس از آن گزارش های مفصلی درمورد وب سایت خود، دریافت کنید.

برای مشاهده ادامه مقاله به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید و مقالات آموزش سئو و بهینه سازی ما را دنبال کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.